poniedziałek, 4 stycznia 2010

"Opowieści niesamowite z życiorysów sławnych ludzi i pamiętników polskich zaczerpnięte" Bogna Wernichowska

Wspominałam już, że za horrorami, takimi krwawymi i pełnymi przemocy, nie przepadam. Ale lubię w sumie rzeczy niewyjaśnione, nadnaturalne (stąd moje zamiłowanie np. do serialu The X-Files) i historie z dreszczykiem. Do tego kocham wiek XIX. I dlatego też sięgnęłam po książkę Bogny Wernichowskiej Opowieści niesamowite.

Jest zbiór krótkich, czasami króciutkich, historii i różnego rodzaju anegdot, w których główną rolę odgrywają właśnie zjawiska nadnaturalne. Pełno jest w tej książce duchów, białych dam nawiedzających dwory i zamki, latających przedmiotów, przepowiedni i jasnowidzów oraz seansów spirytystycznych. A to wszytko zaczerpnięte prosto z pamiętników, wspomnień, listów i relacji naocznych świadków. Co zaskoczyło mnie najbardziej, to fakt, że bohaterami takich niewyjaśnionych zdarzeń byli także znani Polacy, m.in.: Adam Mickiewicz, Zygmunt Krasiński oraz, największe zaskoczenie, Józef Piłsudski.
Mnie bardzo dobrze czytało się te niesamowite historie, nawet, a może przede wszystkim, nocami. I tylko żałuję, że w mojej rodzinie nie krąży ani jedna taka opowieść.

4 komentarze:

Beata Woźniak pisze...

poszukam, poszukam:)
Pozdrawiam

Caitri pisze...

Zachęcam: lekka i sympatyczna lektura.

bśmietanka pisze...

Od jakiegoś tygodnia noszę się z zamiarem zakupu właśnie tej książki i zastanawiam się czy warto! Recenzja jak na zawołanie ;)

Caitri pisze...

Mnie się podobało :D
Zamierzam sięgnąć też po "Duchy polskie" Wernichowskiej, książkę o nawiedzonych domach.