wtorek, 8 czerwca 2010

"Mężczyzna na balkonie" Maj Sjöwall, Per Wahlöö (Kraje nordyckie)

Moja druga książka z wyzwania Kraje nordyckie i zarazem kolejny kryminał, tym razem jednak ze Szwecji. Po prostu czytałam już wcześniej dwie pierwsze książki Sjowall i Wahloo z cyklu z Beckiem (Roseanna i Mężczyzna, który rozpłynął się w powietrzu) i bardzo mi się one spodobały. Postanowiłam więc sięgnąć po kolejną. Mam nadzieję, że będę mogła przeczytać wszystkie kryminały z tym detektywem.

Zmęczony i przepracowany Martin Beck ma nadzieję na trochę spokoju w sezonie letnim, może nawet jakiś urlop. Niestety zaraz na początku sezonu będzie musiał wraz ze swoimi kolegami z komisariatu zabrać się do pracy, bo ktoś brutalnie morduje małe dziewczynki.

Moja trzecia książka szwedzkiego małżeństwa i trzecia, którą bardzo dobrze mi się czytało. Ich książki pisane są prostym, ale czystym i przejrzystym stylem, bez zbędnych opisów, jednocześnie nie posiadają w sobie chłodu. Momentami ma się wrażenie, że czyta się sprawozdanie ze śledztwa, szczególnie widać to we fragmentach przesłuchań świadków czy podejrzanych. Co także mi się podoba, to że widać tą całą mozolną pracę całego zespołu, która ma na celu złapanie przestępcy. Mimo że to Beck jest najlepszym śledczym, nie dokonał by właściwie niczego, gdyby nie pomoc i zdolności jego kolegów. Mężczyzna na balkonie jest ciekawe poprowadzony: od początku wiemy kto zabija; ma również nieco inne zakończenie niż większość znanych mi kryminałów.
Naprawdę bardzo dobry kryminał.

Brak komentarzy: